Kachlička 2001
Historicky první veteránský sraz, kterého jsem se kdy zúčastnil se konal počátkem července v autokempu Kachlička poblíže Havlíčkova Brodu. V té době jsem neměl na výběr příliš mnoho aut, neboť jsem vlastnil pouze 2 z nichž jedno (budoucí Sněhurka) se nalézalo v lakovně, proto jsem pro dopravu zvolil Oktávku kombika s hameritovým kabátem. Aby byla jízda zajímavější, rozhodli se účastníci z Prahy a okolí jet pospolu. Nejprve jsem prohnal auto myčkou, aby v zápětí po jejím opuštění začalo pršet
.SRU ještě neměl hotovou svoji
Hajtru, tak jeho účast na srazu byla jenom v podobě mého spolujezdce. Kousek před jeho barákem mi však kombik chcípnul a už nešel nastartovat. Evidentní závada byla v baterce. Než mě SRU přijel roztáhnout, objednal jsem si u blížící se posádky vozu Škoda 1202STW (Pusinka) ve složení Předseda + Firestarter koupi nové baterie, kterou jsem při setkání před bydlištěm Ondry Lásky, jenž svou přítomností rozšířil osádku Pusinky, ihned vyměnil.Další zastávka byla u Erika, který se k nám chtěl přidat se svojí oktávií, ale jelikož jí neměl ještě úplně provozuschopnou, počal se zabývat opravou a naši kolonu neprodloužil. Vyjel o něco později, ale nedorazil, protože zadřel ložisko u ná
pravy.Při jízdě po Průmyslové jsme ztratili Předsedu, kterému praskla hadice u chladiče. Po její výměně musel nabrat vodu z louže (i s žabincem) a doplnit jí chybějící obsah chladící soustavy. Mezi tím se mi podařilo vyřešit problém s baterkou, protože se ukázalo, že mi to nedobíjí. Závada však byla pouze ve špatně zapojené regulaci alternátoru. Pak ještě proběhlo čistění svíček u Pusinky a mohlo se pokračovat na další stanoviště.
U benzinové stanice v Říčanech se k nám přidali Roman Sýkora se svojí
Oktavií 1959, Inza s Oktávií 1963 a Třeštidlo se stejným strojem. V této sestavě jsme dorazili až do Havlíčkova Brodu, kde jsme se na parkovišti před obchodním domem Plus setkali s účastníky srazu z ostatních koutů republiky.Když se počalo šeřit a naprosto
zaplněné parkoviště již nebylo schopno pojmout další vozidla, brněnská sekce uklidila své kempingové vybavení do obytného přívěsu Karosa Dingo a zavelela k hromadnému odjezdu.Kolona, která čítala odhadem 30 vozů se naráz dala do pohybu a počala k neskrývanému obdivu přihlížejících ukrajovat první sousta z cca 20km trasy, jejíž cílem byl autokemp. Na místo jsme dorazili již za tmy, čímž jsme rekreujícím se občanům kapitalistické vlasti připravili zajímavou atrakci. Po nezbytném zaujetí pozic spojeném s ujetím ještě několika kilometrů křížem krážem po louce jsme se odebraly do místního občerstvovacího zařízení.
V restauraci málem došlo k šarvátce mezi Ondrou Láskou a SRUem, neboť se Ondra nechvalně vyjádřil o jízdních vlastnostech Předsedového vozu a označil jej za hajtru, což se Davidovi jakožto majiteli po totální rekonstrukci téměř dokončeného STW v době, kdy se stejšnu říkalo stejšn dosti nelíbilo.
Jelikož si toho z následujících okamžiků moc nepamatuji, popíšu, co se dělo následující den. Sotva se většina veteránistů probrala z komatu, nastalo pózování, focení, natáčení, jízdy ladnosti a elegance a prakticky nekončící debaty na téma "Já chcu, to chcu".
V odpoledních hodinách se část účastníků včetně mě odebrala k domovům.
VŘSR
Jako poněkud pozdější zakončení sezóny roku 2001 se konala veteránsky atypická akce, jejíž původně hlavním výsledkem měl býti sňatek. Vzhledem k tomu, že byl počátek listopadu a v době vzniku a mládí našich kovových miláčků se v této nevlídné době konaly obrovské přípravy na oslavy k výročí Velké říjnové socialistické revoluce, která byla po pádu dělnicko rolnické vlády zcela zastíněna o 10 dní pozdějšími oslava
mi, byla tato akce pojmenována právě iniciály této významné historické události.VŘSR 2001 se měla konati poblíže Jihlavy a tak se pražská sekce díky absenci dálničních známek rozhodla pro jižní objezd D1, proto jsme jako místo společného výjezdu zvolili
Radotín, kde jsme se sešli v hojném počtu. V sestavě Ondra Láska - Škoda Octavia 1959, Maa + Vanda - Škoda 1202STW, Krokouš + Huryna - Škoda Octavia 1963 a BZR (Buranská Základna Radotín = OGOPOGO & MLTCHOCH) ve svém traktorwagenu a já - Škoda 1202STW.Po
ujetí zhruba 1km se konala první zastávka u benzínové stanice, kde jsme se kromě doplňování pohonných hmot zabývali opravou alternátoru na Ondrově oktávce. To se však nepovedlo, proto jsme byli nuceni vykonat další neplánovanou zastávku v Dolních Břežanech, kde jsme se z místního vrakoviště neúspěšně pokusili bezplatně získat jiný alternátor. Pod hrozbou fyzického násilí zaměstnance vrakoviště, který stál proti nám jako přesvědčivá přesila, muselo dojít k uhrazení zboží. Po výměně počalo dobíjení fungovat a my museli další neplánovanou zastávku učinit až v Benešově, kde se Maa na kruhovém objezdu vyháklo táhlo řazení.Do Luk nad Jihlavou jsme dorazili za tmy jako poslední. Byli jsme proto ihned umístěni do příjemně vytopené místnosti a pohoštěni. Nocleh byl zajištěn v Pedyho domě. Ráno jsme obdrželi
svatební SPZ, které nahradily ty původní, od DI nám přidělené. Jelikož mělo v ten den dojíti k úřednímu požehnání svazku Tomáše (Pedyho) a Jany, vypadaly podle toho i značky. Já obdržel přední JANA 00 08 a zadní TOM 00 08.Ženich byl slavnostně dopraven ve vlastním voze Tatra 603 s drobnou závadou v řazení - šla zařadit pouze 4, což díky dostatečnému výkonu motoru nevadilo a problém nastal až v závěrečném stoupání, kdy počala prokluzovat spojka a k dosažení cíle musel přispět traktor BZR. Nevěsta jela hrdinně ve Strécově kabrioletu Škoda 450 při teplotě okolo bodu mrazu, ovívaná větrem a poletujícím sněhem.
Značná část svatebčanů se v průběhu nudného obřadu pak zabývala neúspěšnou opravou Tatry. Po jeho skončení jsme ještě absolvovali zcela zmatenou okružní jízdu po Kamenici a odebrali se k domovům.
Mladá Boleslav 2002
S prvními jarními paprsky teplého slunečního záření, které za něco stály se uskutečnil skvělý nápad CCK, uspořádat škodovkářské setkání přímo v rodišti většiny našich miláčků Mladé Boleslavi. Jelikož je CCK vážená, uznávaná a vlivná organizace, podařilo se zajistit prohlídku depozitního skladu muzea Škodovek a exkurzi v továrně.
Pražskookolní sekce tentokrát vyjížděla přímo od mého bydliště a kolona vozidel se se dvěmi mezipřistáními v Kralupech nad Vltavou a Staré Boleslavi majestátně doplazila na rezervované parkoviště před Škodamuzeem. Po jeho celkovém zaplnění jsme se pro vzájemné
prohlídce svých vozů rozdělili do 3 skupin a vydali se po prohlídkách muzea, jeho depozita a továrny. V depozitu a továrně se nesmělo fotografovat, proto zde své snímky neuveřejním, aby nás tam zase někdy pustili.K večeru jsme se odebrali do nedalekých Kosmonos, kde jsme zaplnili místní kemp. Někteří nejmenovaní účastníci (byla jich víc, jak polovina) odmítli zaplatit nocležné, vzdušné, stanné a autné, a proto vznikla drobná potyčka mezi nimi a paní drábovou, jejíž výsledkem bylo alespoň částečné vyrovnání
pohledávek.Po prohýřené noci jsme se povětšinou odebrali k domovům
, neboť málo komu zbyl dostatek finančních prostředků a sil na pokračováni veseleníse. Spolu s námi kemp opustila většina původních obyvatel především zahraniční provenience z obav před našim večerním návratem.